У остваривању припремног предшколског програма основна полазишта су:
- Уважавање развојних потреба и карактеристике деце предшколског узраста;
- Праћење интересовања и напредовања деце у складу са индивидуалним потенцијалима и потребама;
- Свеобухватна припрема детета за полазак у школу;
Задаци васпитно-образовног рада у години пред полазак у школу
- Развијање способности детета да брине о себи;
- Да само истражује, решава проблеме ,ствара;
- Иницира и доноси одлуке;
- Да развија способност изражавања и самоизражавања;
- Јачање физичког и менталног здравља;
- Усвајање норми и правила понашања;
- Развијање позитивне слике о себи ;
- Развијање спремности за сарадњу и комуникацију;
- Способност самоконтроле и самооцењивања;
- Општи развој интелектуалних способности и сазнајних интересовања;
- Развој способности да посматрају, анализирају, пореде оно што опажају у својој околини и закључују;
- Развијање интелектуалних потенцијала деце, радозналости, отворености према искуству, креативности, љубави према књизи;
- Развој комуникативних способности код деце.
У оквиру модела А у остваривању припремног предшколског програма основна полазишта су:
Дете као јединствено, компетентно, снажно биће, пуно потенцијала. Биће које има право на избор, када ће да учи и са ким ће да учи и где ће да учи. Право да бира просторе за игру и материјале. Право на избор не подразумева анархију. Има унутрашњу мотивацију, има план и идеју како ће то да уради. Игра је облик и средство учења. Има потребу за вршњацима.
Планирање и програмирање је у складу са начелима васпитно-образовног рада и дечјих потреба и интересовања .
Задаци за васпитача:
- Поштовање личности детета;
- Да је лично ангажован и истински посвећен заједничким истраживањима;
- Да ствара, проблематизује, ситуације и изазове за учење;
- Ствара услове за конструктивне размене међу децом;
- Уважава дечје искуство и прави везе између предходног и новог искуства.
- Користи интегрисан приступ учењу
- Кроз игру развија код детета стваралачке потенцијале, креативност, мишљење, вољу као и потенцијал за сазнавање
- Да обезбеди разноврсне социјалне интеракције, омогући детету осећај припадности и социјалне компетенције
- Гради заједницу деце, родитеља и других одраслих, у процесу учења. Користи просторе ван вртића као места за учење и користи животне ситуације као прилике за учење.
- Континуирано процењује, и критички преиспитује своју васпитну праксу и на основу тога је мења и унапређује.
У раду са децом припремних група програмске активности ће се остваривати, са нагласком на:
- Социјализацију – развијаће се и богатити односи и заједничка активност деце и одраслих, кроз игру, стваралачке и практичне активности;
- Комуникацију
- Говор – развијању и богаћењу речника, охрабривању детета да слободно изражава мисли, неговање граматички исправног говора, култура комуникације.
- Природу – упознавањем живог света и неговањем љубави према природи, развијаће се обзирност и однос суживота са природом.
- Културу – кроз сусрете са уметницима и посете изложбама, позоришним представама и концертима деца ће развијати интересовања, склоности и љубав према уметности.
Планирање и програмирање васпитно-образовног рада
„Модел Б“ промовише општу припрему која подразумева обезбеђивање физичке, социјалне, емоционалне, интелектуалне и мотивационе зрелости остварењем посебне готовости која укључује остварење ових задатака:
- развој емоционалне стабилности и социјалне компетенције код деце;
- подстицај осамостаљивања;
- развој позитивних квалитета личности (самосталност, иницијативност, креативност, истрајност, организованост, самодисциплинованост, одговорност….);
- изоштравање перцептивних вештина;
- подржавање природне радозналости;
- развој аутентичности и подстицај индивидуалности детета.
Учење је, као процес стицања знања, способности и вештина, организовано према појединачним образовним подручјима и активностима у вртићу.
- Развоја говора (неговање гласовне културе, богаћење речника, неговање граматички правилног говора, вербално изражавање и комуникација, монолошки говор и причање, упознавање са дечјом књижевношћу и стваралаштвом)
- Почетног описмењавања (елементарно читање и писање)
- Упознавања природне и друштвене средине (живи свет, животиње, биљни свет, човек као припадник живог света, човек као друштвено биће, рад људи, заштита животне средине, материјални свет, саобраћајни свет
- Развоја математичких појмова (положај простора, кретање кроз простор, поређење линија, области, облика, образовање скупова, временско сазнавање простора, кретање кроз простор, временско сазнавање)
- Телесног вежбања (физички развој, јачање здравља, одржавање хигијене, развој опажаја)
- Ликовног васпитања (цртање, сликање, пластично обликовање, естетско доживљавање и процењивање)
- Музичког васпитања (слушање музике, певање, свирање, плесне активности)
Посебни и специјализовани програми, други облици рада и услуга
Пригодни и повремени програми
|
Други програми и облици рада и услуга | |
Екскурзије | Енглески језик | Школа пливања |
Фотографија преузета са сајта http://www.littlebigben.rs